Antoni Tàpies. Col·lecció, # 8

La Fundació presenta una selecció renovada d’obres d’Antoni Tàpies pertanyents al fons de la Col·lecció. La mostra, que en aquesta ocasió es concentra a l’Espai A, inclou diferents moments creatius de l’artista des de la dècada de 1940 fins a l’actualitat, i il·lustra l’evolució de tipologies, tècniques i materials emprats per Tàpies.

El recorregut s’inicia amb una tria d’obres del bienni 1948-1949 que exemplifiquen el període surrealista de Tàpies, el qual s’inicia amb la fundació, el 1948, de la revista Dau al Set juntament amb altres artistes i escriptors. En les obres d’aquest període hi trobem referències a Miró, Ernst i Klee. L’exposició també compta amb una tria d’obres matèriques, característiques del seu període de maduresa, i en què els materials confereixen a les obres unes superfícies denses i opaques, apreciables en Forma negra sobre quadrat gris, 1960, i Llit marró, 1960. També s’hi pot veure una representació d’obres que incorporen l’objecte (com ara Pila de plats, 1970, i Gran blanc amb llauna blava, 1972), i d’obres de la dècada dels vuitanta en què el protagonista és el vernís (Díptic de vernís, 1984; Sinuós de vernís sobre negre, 1983). La mostra també inclou una obra de la dècada de 1990 en què s’observa l’interès de Tàpies per l’aspecte conceptual de la pintura com a mitjà (Terra d’ombra I, 1998).

L’itinerari es completa amb la projecció del documental Alfabet Tàpies, 2004, dirigit per Daniel Hernández i produït per ALEA docs & films i BCNmultimedia.

Alfabet Tàpies, 2004

Durada: 52 min

Versió en català, castellà, anglès i francès

Horari: 10.30 h, català; 11.30 h, castellà; 12.30 h, anglès; 13.30 h, francès; 14.30 h, català; 15.30 h, castellà; 16.30 h, anglès; 17.30 h, francès.

Cortesia ALEA docs & films i BCNmultimedia.

Documental en venda a la llibreria.

Llista d’obres:

Dau al Set (revista, desembre de 1949)

Dau al Set (revista, setembre de 1948)

Projecte, 1949;

Personatge, 1949