Antoni Tàpies. Col·lecció, # 6

La Fundació presenta una selecció renovada d’obres d’Antoni Tàpies pertanyents al fons de la Col·lecció.

La mostra, que en aquesta ocasió es concentra als Espais A i B, inclou diferents moments creatius de l’artista des de la dècada de 1940 fins a l’actualitat, i il·lustra l’evolució de tipologies, tècniques i materials emprats per Tàpies. El recorregut s’inicia amb una tria d’obres de la dècada de 1940 en què es fan paleses diverses influències, i que van del simbolisme i l’expressionisme al surrealisme. L’exposició també compta amb una tria de dibuixos de Sèrie Història Natural (1950-1951) –una rèplica a la sèrie de frottages de Max Ernst que duu el mateix títol, que afegeix una dimensió social i política a la interpretació biologicomàgica d’Ernst–. També s’hi pot veure una representació d’obres de la dècada de 1970 en què s’observen diversos temes recurrents al llarg de la seva trajectòria, com ara l’interès per la matèria (Ocre i taques blaves, 1972; Arc de terra, 1978), la vocació política (visible en aquest cas en una tela de 1976 creada en memòria de l’activista Oriol Solé i Sugranyes, Composició amb números), i la relació amb altres disciplines artístiques (Taronja sobre decorat de teatre, 1978), els quals retrobarem en peces més recents, com ara Dues piles de terra (2001), Anular (1981) i Urbilder (díptic) (1988). La mostra també inclou una tria de llibres de bibliòfil realitzats en col·laboració amb autors com ara Joan Brossa, José Miguel Ullán i Josep Maria Mestres Quadreny durant el període 1963-2000.

L’itinerari es completa amb la projecció del documental Antoni Tàpies (1982) d’André S. Labarthe, produït per Ina (Antenne 2), el qual es projecta a l’auditori de la Fundació (Espai C).

Patrocinadors institucionals