Antoni Tàpies. Col·lecció [4]

La Fundació presenta una selecció renovada d’obres d’Antoni Tàpies pertanyents al fons de la Col·lecció. La disposició de les obres obeeix a un criteri cronològic des de la dècada de 1940 fins a l’actualitat.

El recorregut, que en aquesta ocasió es concentra a l’Espai A, inclou diferents moments creatius de l’artista que il·lustren l’evolució de tipologies, tècniques i materials emprats per Tàpies. La mostra també posa de manifest la seva vocació política, accentuada a finals de la dècada de 1960 i durant la de 1970, clarament visible en una tela de 1974 creada en memòria de l’anarquista català Salvador Puig Antich. Igualment, l’exposició evidencia algunes de les imatges predilectes de l’artista, com són els objectes quotidians (Armari, 1973) o les parts del cos (Al teu peu, 1989). La selecció actual també fa palesa la unitat intencional amb què l’artista revesteix la seva obra: el desig que l’art intercedeixi en la nostra percepció del món.

L’itinerari es completa amb la projecció del documental Tàpies, 1990, dirigit per Gregory Rood i produït per BBC – TVE Catalunya.

Close Icon