Antoni Tàpies. Col·lecció [1]

La Fundació presenta una nova selecció d’obres d’Antoni Tàpies del fons de la Col·lecció. L’exposició segueix un ordre cronològic des de la dècada de 1940 fins a l’actualitat, i inclou la donació a la Fundació, del 2007, d’Antoni i Teresa Tàpies, l’obra Complementaris, que no s’havia mostrat mai fins ara.

Així mateix, la tria introdueix la pel·lícula Antoni Tàpies, 1982, d’André S. Labarthe, molt poc coneguda a l’àmbit espanyol, tot i que n’existeix una versió doblada al castellà de 1985. El documental mostra el procés de realització de l’obra Gran nus, 1982, la qual pertany al fons de la Col·lecció de la Fundació i actualment és en exposició, a la vegada que inclou imatges d’Antoni Tàpies llegint fragments de textos diversos que l’artista considera significatius. Entre d’altres, Antoni Tàpies llegeix textos de J.V. Foix, Joan Brossa i, especialment, fragments d’una traducció al francès del llibre d’Eugen Herrigel Zen in der Kunst des Bogenschießens (El zen en l’art del tir amb l’arc). La selecció actual també conté obres poc vistes, com ara la pintura Llinda, 1975 o l’escultura Lingam. Forma embenada, 1988. Aquesta disposició, a més, permet seguir la visita amb un servei d’audioguia que s’ofereix en sis idiomes: català, castellà, anglès, francès, alemany i italià.