La col·lecció

Cercador avançat

La col·lecció de la Fundació Antoni Tàpies està conformada per més de 2.100 obres que reflecteixen els gairebé setanta anys de la producció artística d’Antoni Tàpies. Gran part d’aquestes provenen de la donació de l’artista i Teresa Barba en el moment de creació de la Fundació.  A través de les obres de la Col·lecció pot apreciar-se la diversitat de llenguatges artístics amb què va treballar Antoni Tàpies i entendre la complexitat de la seva pràctica creativa. Als fons de la Fundació hi trobem pintures, dibuixos, objectes, escultures i l’obra gràfica, conformada per litografies, aiguaforts, llibres d’artista i cartells, entre d’altres.

La mirada sobre la totalitat de la producció permet recórrer la trajectòria personal i artística d’un dels artistes més influents del segle xx. Donada la rellevància de l’obra d’Antoni Tàpies en la historiografia de l’art, les peces de la Col·lecció sovint s’inclouen en exposicions tant nacionals com internacionals.

Imatge: Antoni Tàpies treballant a l’estudi de Barcelona, 1966-1967. Fotografia de Ralph Herrmanns © Ralph Herrmanns, 2023.