Botiga

Preguntes més freqüents

Què cal fer per accedir a la biblioteca?

Per a utilitzar la biblioteca s’ha d’haver concertat prèviament una cita almenys amb 48 hores d’antel·lació i haver demanat prèviament les publicacions que es consultaran. Els documents de reserva no estan disponibles.

Podeu seleccionar els materials cercant al catàleg en línia.

Les cites es poden concertar en aquest formulari, per telèfon 934 870 315 o e-mail i han de ser confirmades. Si no podeu venir, comuniqueu-ho al nostre equip el més aviat possible per tornar a programar la vostra cita.

Dijous 10.00–15.00 i 16.00-19.00 h
Divendres 10.00–15.00 h

Condicions de treball segures
• Degut a les mesures de seguretat l’aforament és limitat.
• Porteu posada una mascareta en tot moment a la biblioteca.

• Assegureu-vos de rentar-vos les mans amb freqüència o d’utilitzar els nostres desinfectants de mans a la vostra disposició.

• No es pot accedir als materials de les prestatgeries obertes. No torneu a col·locar llibres a les prestatgeries, deixeu-los sobre la taula.

• Si no us trobeu bé, no vingueu a la biblioteca. Tingueu en compte que, a causa de les recomanacions anti-Covid, les places són molt limitades.

Com s’hi arriba?

La biblioteca es troba a la seu de la Fundació, al carrer Aragó 255 de Barcelona. Per obtenir informació sobre com arribar-hi amb metro, bus o transport particular cliqueu aquí.

Quins materials es poden entrar a la biblioteca?

Les bosses de mà, motxilles, carteres, fundes d’ordinador, paquets, etc., s’han de deixar a la consigna de recepció. No es permet accedir a la biblioteca amb llibres propis, revistes, carpetes, etc., ni es poden utilitzar telèfons mòbils, ni càmeres fotogràfiques de cap mena. Sí que està permès l’ús d’ordinadors portàtils.

Tampoc no es poden usar a la biblioteca tisores, cúters, cola, tinta, post-it o cap material que pugui fer malbé els llibres. Tots els materials de la biblioteca s’han de tractar amb compte. Subratllar o marcar els llibres està estrictament prohibit.
No està permès entrar menjar o begudes (incloses ampolles d’aigua).

Puc portar el meu ordinador portàtil?

Està permès l’ús d’ordinadors portàtils.

Puc connectar-me a Internet amb el meu ordinador portàtil?

Si, la biblioteca disposa de connexió Wifi per als seus usuaris. Per a connectar-s’hi cal sol·licitar la contrassenya al personal de la biblioteca.

Puc treure materials en préstec?

No, la biblioteca no fa préstec. Es poden fer fotocòpies o encarregar còpies digitals.

Es poden fer fotocòpies?

Es disposa d’una fotocopiadora en blanc i negre, en règim d’autoservei (0.10 €). També es poden obtenir per encàrrec imatges escanejades (1 €), per a ús privat, en un termini d’una setmana.

Per raons de conservació la biblioteca es reserva el dret de decidir quins materials són massa rars o fràgils per ser fotocopiats. Amb els materials que es poden fotocopiar cal respectar les lleis de copyright.

Es poden fer fotografies dels llibres?

No, però es poden fer fotocòpies o encarregar imatges digitals.

Com puc trobar un llibre a la biblioteca?

El personal de la biblioteca pot ajudar-te a buscar-lo al catàleg i a localitzar-lo als prestatges. Els llibres estan classificats d’acord amb la Classificació Decimal Universal (CDU), que s’utilitza com a signatura topogràfica.

Tot i que la major part dels llibres es troben en lliure accés, el nombre de volums que està permès retirar dels prestatges no és il·limitat (consulteu el personal de la biblioteca). Un cop consultats els llibres cal deixar-los sobre la taula; els materials de reserva s’han de retornar al personal de la biblioteca.

Es poden consultar materials audiovisuals?

La biblioteca disposa d’un reproductor de vídeo, un DVD i un reproductor de CD àudio.

Es poden fer treballs en grup?

La biblioteca no disposa de sales de treball per a grups. Les taules de lectura són d’ús individual.

Es poden reservar llibres?

Sí, els llibres que esteu utilitzant es poden reservar durant una setmana, demanant-ho al personal de la biblioteca. No es poden reservar els materials especials ni els darrers números de revistes.

Es pot consultar el catàleg de la biblioteca a Internet?

El catàleg està disponible a Internet. Per consultar-lo cliqueu aquí.

• Facebook Fundació Antoni Tàpies
  • Twitter Fundació Antoni Tàpies