Preguntes més freqüents

Què cal fer per accedir a la biblioteca?

Per a utilitzar la Biblioteca s’ha d’haver concertat una cita almenys amb 48 hores d’antelació i haver demanat prèviament les publicacions que es consultaran. Podeu seleccionar els materials cercant al catàleg en línia. Tots els materials de la Biblioteca s’han de sol·licitar amb un mínim de 48 hores d’antelació.

Les cites es poden concertar en aquest formulari, per telèfon 934 870 315 o e-mail i han de ser confirmades. Si no podeu venir, comuniqueu-ho al nostre equip tan aviat com us sigui possible per tornar a programar la vostra cita.

Horari: dimarts a divendres de 10 a 15 h i de 16 a 19 h.

Com s’hi arriba?

La Biblioteca és a la seu de la Fundació, al carrer Aragó 255 de Barcelona. Per obtenir informació sobre com arribar-hi amb metro, bus o transport particular cliqueu aquí.

Quins materials es poden entrar a la biblioteca?

Podeu portar un ordinador portàtil, quaderns, notes, paper, llapis, mitjans digitals i telèfons mòbils. Si us plau, silencieu el telèfon mòbil i no el feu servir a les sales d’exposició.

Les bosses de mà, motxilles, carteres, fundes d’ordinador, paquets, etc. s’han de deixar a la consigna de recepció. No es permet accedir-hi amb llibres propis, revistes, carpetes, etc. Tampoc no es poden fer servir tisores, cúters, cola, tinta, o cap material que pugui fer malbé els llibres. Tots els materials de la Biblioteca s’han de tractar amb compte. Subratllar o marcar els llibres està estrictament prohibit. No es poden utilitzar notes adhesives perquè causen danys al paper a llarg termini. Utilitzeu marcadors de paper normal.

No està permès entrar menjar o begudes (incloses ampolles d’aigua).

Puc portar el meu ordinador portàtil?

Sí, es poden fer servir ordinadors portàtils.

Puc connectar-me a Internet?

Sí, la Biblioteca disposa de connexió wifi per als seus usuaris. Per a connectar-s’hi cal sol·licitar la contrasenya al personal de la biblioteca.

Puc treure materials en préstec?

No, la Biblioteca no fa préstec.

Puc fer fotocòpies?

La fotocopiadora està temporalment fora d’ús. Consulteu el personal de la Biblioteca per obtenir fotocòpies.

Per raons de conservació la biblioteca es reserva el dret de decidir quins materials són massa rars o fràgils per ser fotocopiats.

Puc fer fotografies dels llibres?

Sí, però sempre que els materials estiguin en bon estat i el procés de còpia no n’afecti la conservació. Les còpies, ja siguin fotografies, fotocòpies o altres reproduccions, estan subjectes a les lleis de drets d’autor. Les imatges només es poden utilitzar per a la investigació o amb finalitats acadèmiques, segons el que estableix la legislació vigent sobre la propietat intel·lectual. Qualsevol altre ús, inclosa la reproducció o publicació, requereix el permís del titular dels drets d’autor. Cal demanar permís al personal de la Biblioteca per fotografiar els documents de reserva. No està permès fotografiar els documents de l’Arxiu.

Com puc trobar un llibre?

Podeu consultar el catàleg de la Biblioteca aquí per sol·licitar amb antelació els materials que voldreu utilitzar. El personal de la Biblioteca pot ajudar-vos amb la cerca i us prepararà els llibres.

No es pot accedir als materials de les prestatgeries obertes.

Un cop consultats els llibres cal deixar-los sobre la taula; els materials de reserva s’han de retornar al personal de la Biblioteca.

Puc consultar materials audiovisuals?

La Biblioteca disposa de reproductors de vídeo, de DVD i de CD àudio.

Puc fer treballs en grup?

La Biblioteca no disposa de sales de treball per a grups. Les taules de lectura són d’ús individual.

Puc reservar llibres?

Sí, els llibres que esteu utilitzant es poden reservar durant una setmana, demanant-ho al personal de la Biblioteca. No es poden reservar els materials especials ni els darrers números de revistes.

Puc consultar el catàleg de la Biblioteca a Internet?

El catàleg està disponible a Internet. Per consultar-lo cliqueu aquí.