Un mur de cadires

El 2020 la Fundació ha commemorat el trentè aniversari de la inauguració de la seva seu i per celebrar-ho el departament d’Educació i Programes Públics ha convidat als centres educatius a participar en una petita acció.

La cadira ha esdevingut el símbol de la Fundació amb la presència d’una gran cadira suspesa al núvol que corona la façana de l’edifici.

Per Antoni Tàpies aquest objecte quotidià tenia una gran càrrega simbòlica. Asseguts a una cadira podem descansar, pensar, somiar, llegir, dibuixar, menjar, ballar o, fins i tot, la podem emprar com a objecte artístic i transformar-la en quelcom diferent.

L’artista va triar la cadira com a protagonista del seu text “El joc de saber mirar”, que us presentem a l’exposició, on ens convida a observar atentament allò que ens envolta i a apreciar el seu valor encara que sigui un objecte modest i quotidià.

Aquest text ha inspirat la proposta desenvolupada als centres educatius. De manera individual o en grup, els participants han triat una cadira i han descrit amb imatges o paraules la seva relació emocional amb aquest objecte. El resultat és aquest “Mur de cadires” amb el qual volem fer un homenatge a tots els centres educatius que s’acosten a l’obra d’Antoni Tàpies amb una mirada atenta i activa.

Aquesta exposició s’emmarca en el projecte cos paraula objecte x Tàpies, un projecte ideat i desenvolupat per l’Associació A Bao A Qu amb la Fundació Antoni Tàpies, els creadors Isabel Banal, Antoni Clapés i Àngels Margarit, i els centres educatius Escola Drassanes, IEA Oriol Martorell i Institut Moïses Broggi.

Les cadires i els relats recollits en aquest mur han estat realitzats a partir de la proposta d’Isabel Banal (artista visual), Antoni Clapés (poeta) i Àngels Margarit (ballarina i coreògrafa), pels alumnes i docents dels centres:

FUNDACIÓ COLLSEROLA (ESCOLA AVENÇ, ESCOLA RAMON FUSTER I ESCOLA FREDERIC MISTRAL-TÈCNIC EULÀLIA)
ESCOLA DRASSANES
INSTITUT POETA MARAGALL