Presentació del llibre “Una nova cultura per al poble. El Congrés de Cultura Catalana i la modernització de la catalanitat (1975-1977)”

Presentació del llibre Una nova cultura per al poble. El Congrés de Cultura Catalana i la modernització de la catalanitat (1975-1977), a càrrec dels autors, Mariona Lladonosa i Manuel Lladonosa.

El Congrés de Cultura Catalana, impulsat entre el 1975 i el 1977, va ser una de les experiències de mobilització social i cultural més importants del catalanisme contemporani sorgit de la iniciativa de nombroses entitats, grups i persones vinculades a les formes de renovació cultural de la dècada de 1970. Aquest llibre fa un recorregut a fons per la seva gestació, trajectòria i influència en el conjunt dels Països Catalans, i planteja, a través d’un estudi històric i sociològic minuciós, la relació entre catalanisme, transició i identitat nacional; una aproximació que ens permet copsar-ne la importància i entendre com es va promoure i com va evolucionar.

Els autors estaran acompanyats del president de la Fundació Congrés de Cultura Catalana, Agustí Alcoberro, i del director general del Grup Enciclopèdia, Joan Abellà.