Botiga

Parets, murs o tàpies

Antoni Tàpies, Forma negra sobre quadrat gris, 1960

Activitat familiar al voltant de l’exposició Tàpies als 30. A través d’una visita dinamitzada a les sales del museu observarem com l’artista, quan tenia 30 anys, va provar de barrejar la pintura amb diferents materials, com ara la pols de marbre, per aconseguir unes obres amb molta textura. Si tanquem els ulls podem imaginar el so que devia fer l’escombra amarada en aquesta barreja mentre pintava una gran tela. O el de l’eina amb la qual gratava el material descrivint signes amb moviments ràpids. I en alçar la mirada, també podem suposar la sorpresa de l’artista davant d’una obra que, segons va dir ell mateix, s’havia transformat en un mur.

En aquesta proposta familiar ens deixarem portar per la fascinació d’aquests murs d’Antoni Tàpies de tons grisos, ocres i terrossos, plens de textures i missatges per descobrir. Parlarem del concepte de matèria, com es transforma i evoluciona, i de la capacitat comunicativa de les parets que ens envolten, plenes de marques del pas del temps, de grafits i de les empremtes que tant el van impressionar.

• Facebook Fundació Antoni Tàpies
  • Twitter Fundació Antoni Tàpies