La Fundació Antoni Tàpies tancarà temporalment durant el dia 25 d’abril de 2024, a partir de les 17.00 h. Perdoneu les molèsties.

“Novel·la”. Club de lectura

Us proposem un club de lectura amb la col·laboració de les llibreries Finestres, La Central i La Impossible al voltant d’una temàtica present en el relat curatorial de l’exposició Tàpies. Malenconia: la descomposició del món soviètic i del projecte polític comunista. Com diu Josep Ramoneda al pròleg del llibre d’Enzo Traverso Melancolía de izquierda, la caiguda del Mur de Berlín arranà totes les velles utopies. Aquest fet causà un gran desencís en la intel·lectualitat progressista catalana de la qual Tàpies formava part i que compartiria, a partir del 1989, un sentiment de pèrdua i d’enyor d’un passat que no tornaria.

[*Novel·la (1965) és un llibre d’artista amb una selecció de documents i textos de Joan Brossa i litografies d’Antoni Tàpies.]

Lectures:

· El jardinero de Ochákov, d’Andrei Kurkov (Blackie Books), amb Oriol Pastor de la llibreria La Central. Dimarts 31 de maig del 2022, a les 18.30 h, a la Fundació Antoni Tàpies.

· La maleta, de Serguei Dovlàtov (LaBreu Edicions), amb Carlos Acevedo de la llibreria Finestres. Dijous 16 de juny del 2022, a les 18.30 h, a la llibreria Finestres.

· Cinco inviernos, d’Olga Merino (Alfaguara), amb Olga Federico i Mireia Perelló de la llibreria La Impossible. Dimarts 5 de juliol del 2022, a les 18.30 h, a la Fundació Antoni Tàpies. Amb la presència de l’autora.