Qui del llamp parla, a prop li cau, 2021, instal·lació i performance d’Anna Dot

Amb aquest títol l’artista catalana Anna Dot (Vic, 1991) presenta una intervenció site-specific a la Fundació Antoni Tàpies, que forma part del cicle Shadow Tactics, comissariat per Erich Weiss.

Durant la Nit dels Museus es convidarà als visitants a participar en un itinerari guiat, basat en la narració creada per l’artista. El punt de partida d’Anna Dot és un somni que va tenir Teresa Barba, l’esposa d’Antoni Tàpies, que va ser l’origen de l’escultura emblemàtica que corona la seu de la Fundació. L’artista ens convida a especular sobre la possibilitat que es generés un llamp en el núvol de l’escultura Núvol i cadira, 1990, produint un llampec que viatjaria des de la part superior fins al soterrani de l’edifici. Els visitants hauran d’imaginar el camí que seguiria la resplendor a cada planta de l’edifici.

Aquest llinatge complex li serveix per explicar-nos una història relacionada amb una referència literària: Il castello dei destini incrociati, d’Italo Calvino. De la mateixa manera que l’escriptor italià, Anna Dot utilitza les cartes del tarot per explicar-nos la seva història, basada en coneixements i creences populars relacionades amb la imatge del llamp. Promet ser una nit màgica en la qual poder descobrir com es relacionen l’amor i els llampecs.

L’activitat es complementa amb una presentació de La Foudre, una edició limitada d’Anna Dot produïda per LOODD, que tindrà lloc el dissabte 15 de maig a les 17.00 h a la Fundació Antoni Tàpies.

Anna Dot (Vic, 1991) és una artista catalana resident a Torelló i doctora en Traducció per la Universitat de Vic (2019). Compagina la recerca artística amb la docència, i és membre de l’equip directiu de l’Escola d’Arts Plàstiques de Torelló. El seu treball, representat per Bombon Projects, de Barcelona, se centra en l’estudi de la traducció i els actes comunicatius, i dedica una atenció especial als processos de lectura i escriptura més enllà dels límits lingüístics.