fbpx
Botiga
Logo Fundació Antoni Tàpies

Cloenda del cicle Revisions


 

Per cloure el cicle d’activitats al voltant de l’exposició Goshka Macuga. En moviment, us proposem una sessió doble a càrrec de les artistes Lola Lasurt i Marla Jacarilla, amb la comissària de la mostra, Neus Miró.

 

Diàleg al voltant de La secció en risc

 

L’artista Lola Lasurt ha portat a terme durant els mesos d’exposició una recerca al voltant de la secció darts populars i artesania que es va presentar al Pavelló Espanyol de lExposició Universal de París lany 1937. El procés d’investigació ha inclòs tres tallers dartesania i art, un gest que semmarca en la pràctica de Goshka Macuga dimplicar artistes de lescena local per desplegar les investigacions històriques implícites en els seus projectes. Lasurt presenta els resultats d’aquesta recerca a través d’un diàleg amb la comissària de l’exposició, Neus Miró.

 

La imatge incopsable. Performance a càrrec de l’artista Marla Jacarilla

 

En el marc de l’exposició Goshka Macuga. En moviment hem convidat a l’artista Marla Jacarilla a pensar una intervenció en diàleg amb l’obra Untitled (The Letter), 2011, que té com a peça central un tapís de grans dimensions que mostra la fotografia de la recreació d’un happening titulat List (Carta), realitzat el 1967 per Tadeusz Kantor.

 

L’artista ens proposa un intercanvi epistolar híbrid, experimental i estructurat per capítols que realitza un recorregut subjectiu per algunes de les maneres en què s’ha aplicat la censura al llarg dels anys en àmbits com la correspondència de guerra, el cinema, la literatura, les arts visuals o la configuració de l’espai mitjançant Google Maps.

 

Lola Lasurt (Barcelona, 1983) és artista visual. Amb els seus projectes treballa aspectes del des-temps, esquivant la doctrina històrica com una empresa oberta i autocrítica. Formalitza les seves investigacions artístiques a través de la instal·lació pictòrica, el vídeo, i mitjançant processos col·laboratius.

 

Marla Jacarilla  (Alcoi, 1980) és artista visual, escriptora i crítica cinematogràfica. Desenvolupa la seva obra mitjançant tècniques com la performance, el videoart o les instal·lacions. Busca contínuament nexes entre l’art plàstic, el cinema, les noves tecnologies i la literatura per desenvolupar una narrativitat fragmentada i esquitxada de ficció que l’espectador és convidat a recompondre.

 

 



  • Facebook Fundació Antoni Tàpies
  • Twitter Fundació Antoni Tàpies
  • Instagram Fundació Antoni Tàpies
  • YouTube Fundació Antoni Tàpies
  • Telegram Fundació Antoni Tàpies