Bunker

ATENCIÓN: Activitat cancel·lada per causes alienes a l’organització.

A càrrec de ManNera Dansa

Aquest espectacle parteix del qüestionament sobre l’existència i el lloc que ocupa l’ésser humà en l’univers. Allunyat de les arrels, protegit dins d’un món artificial, l’ésser humà busca la seguretat i un sentit a la vida, i es posiciona, en un deliri col·lectiu, a un nivell superior de tot el que l’envolta. Tanmateix, no deixa de ser esclau de la ment, que distorsiona la visió i la perspectiva del món i que alimenta expectatives i inseguretats. Oblida que la supervivència depèn en gran manera de les accions més enllà de la mateixa existència. L’ésser humà no és ni el principi ni el final, només és una petita part d’un ball còsmic.

L’obra i el pensament d’Antoni Tàpies adrecen sovint qüestions filosòfiques relatives a l’existència. Tàpies entenia la realitat com un tot en què el jo no està separat de l’Univers, ni el cos separat de l’espai. Tàpies combatia el sentiment d’antagonisme, d’hostilitat i de conquesta de la naturalesa i hi contraposava una actitud d’identitat i de col·laboració. Influït pel pensament budista, advocava per una comprensió unitària de l’Univers i dels éssers que el componen.

Bunker és una proposta artística i el primer treball en solitari del ballarí i coreògraf Aleix Martínez (Barcelona, 1992) juntament amb la companyia ManNera Dansa (Hamburg). Aleix Martínez va debutar l’any 2012 amb Trencadís, un treball realitzat per al Deutsches SchauSpielHaus Hamburg, amb el qual va rebre el premi de jove talent de la dansa ofert per la revista alemanya Tanz. Des d’aleshores ha col·laborat de forma independent amb diversos festivals, institucions i companyies, creant Le Surrealisme c’est moi, 2014, per al Festival Sant Pere de Rodes; Orígens, 2015, per al Gong Festival; o Horitzons, 2018, projecte humanitari a favor de l’ONG Open Arms. El 2019 va rebre l’encàrrec de representar l’Hamburg Ballett a Londres i va crear Seelen Spiel, un treball produït especialment per a l’obertura del nou espai Linbury Theater. Shakespeare Sonnets, el primer treball realitzat per al Hamburg Ballett, va estrenar-se el passat juliol del 2019, obrint la 45a edició del festival Hamburger Ballett-Tage.

Informació artística

Concepte i coreografia: ManNera Dansa  i Aleix Martínez.

Dramaturgia: Montserrat Prats.

Intèrpret: Aleix Martínez.

So: The Golden Record-Voyager.

Fotografia: Joan Morejón Balta.

Vestuari: N.O.N.

Agraïments: Fundació PoolHaus-Blankenese d’Hamburg.