La Fundació Antoni Tàpies tancarà temporalment durant el dia 25 d’abril de 2024, a partir de les 17.00 h. Perdoneu les molèsties.

Programació #JoEmQuedoaCasa

Durant el període de confinament causat per la COVID-19 en que la Fundació Antoni Tàpies ha estat tancada hem compartit amb vosaltres diverses recomanacions i activitats. L’art, com deia Antoni Tàpies, “pot ser una claror solar enmig d’una ventada. Pot ser un núvol de tempesta. Pot ser una petjada d’home per la vida, o un cop de peu -per què no?- que digui ‘prou’! Pot ser un aire dolç de matinada, ple d’esperances, o un baf agre sortit d’una presó. Pot ser les taques de sang d’una ferida, o el cant en el cel blau, o groc, de tot un poble. Pot ser el que som, l’avui, l’ara i el sempre”.
L’art és, doncs, una condensació d’experiències que genera reflexions, pensaments i converses que segueixen acompanyant-nos.

L’objecte
Antoni Tàpies, a través de les seves obres, ens convida a mirar des d’una nova perspectiva els objectes que ens envolten. Compartim amb vosaltres algunes obres que mostren elements molt presents en l’esfera domèstica.

Lectures
Us recomanem algunes lectures breus de textos d’Antoni Tàpies.

Entrevistes
Compartim amb vosaltres dues entrevistes que es varen realitzar amb motiu de la publicació del llibre Tàpies. Biografia d’un compromís.

Una fàbrica de llibres
Us oferim una tria de llibres d’artistes per a infants acompanyada de propostes creatives per a realitzar amb els petits.

Segni mossi
Segni Mossi és un projecte d’investigació al voltant de la interacció entre la dansa i el dibuix amb adults i infants. Aquest any hem hagut de posposar les activitats que teníem programades amb ells. Estem segurs que ben aviat podrem tornar-los a tenir a Barcelona; mentrestant, aquí teniu un tastet de les seves propostes inspiradores i poètiques.

50 pel·lícules
Us proposem una selecció de 50 pel·lícules clàssiques que representen l’interès d’Antoni Tàpies pel cinema.

Fitxes “Sobre Tàpies” per als més petits.

Podeu descarregar-vos algunes de les fitxes amb propostes d’activitats al voltant de l’obra d’Antoni Tàpies prenent com a referència les obres que trobareu aquí.

Junior Report, el diari dels joves lectors de La Vanguàrdia ens ofereix un article sobre l’exposició Antoni Tàpies. Teatre.