18/10/2006 - 31/1/2007, 19 h, Arxiu Històric de la Ciutat

Barcelona, 1931-1934. L’intent d’assolir una normalitat republicana

Curso coorganizado por el Arxiu Històric de la Ciutat (Seminari d’Història de Barcelona) y la Fundació Antoni Tàpies dentro del marco del Proyecto Mayorías Urbanas 1900-2025

18 octubre
Radiografia sociopolítica de Barcelona. Les cinc eleccions de 1931, Mercè Vilanova (Universitat de Barcelona)

25 octubre
Les referències intel·lectuals de partida. Noucentisme i república, David Martínez Fiol (IES Mollet del Vallès)

8 noviembre
Immigració, atur, conflicte i ordre. La ciutat i la concepció republicana del cos social, Chris Ealham (Universitat de Lancaster)

15 noviembre
Elits econòmiques, sindicat i govern. Les posicions de la patronal, Soledad Bengoechea (historiadora)

22 noviembre
Per una nova condició femenina. Del debat ciutadà a les iniciatives legislatives, Cèlia Cañellas (IES Ernest Lluch)

29 noviembre
Els intents de canvi educatiu. La il·lusió per modernitzar i estendre l’ensenyament, Josep González-Agàpito (Universitat de Barcelona)

13 diciembre
Ferments d’innovació cultural. Barcelona i la renovació musical a Europa en els anys 30, Xosé Aviñoa (Universitat de Barcelona)

20 diciembre
La construcció literària de la Barcelona republicana, Marina Gustà (Universitat de Barcelona)

10 enero
La fotografia en la creació de noves representacions urbanes, Juan José Lahuerta (Universitat Politècnica de Catalunya)

17 enero
Entre necessitats, pressupostos i programa. L’actuació de l’Ajuntament de Barcelona, Marina López (historiadora)

24 enero
Barcelona i la qüestió del poder local. El Congrés municipalista de 1933, Francesc Vilanova (Fundació Carles Pi i Sunyer)

31 enero
Espai metropolità o ciutat limitada? L’equilibri entre Barcelona i Catalunya, Joan Roca i Albert (Fundació Antoni Tàpies)

Imágenes del curso

Soledad Bengoechea y Ramón Grau. Fundació Antoni Tàpies y Arxiu Històric de la Ciutat. © Gina Segura, 2006

Cèlia Cañellas. Fundació Antoni Tàpies y Arxiu Històric de la Ciutat. © Gina Segura, 2006

Programa de mano (catalán) / 33.1 KB
Calendario: Curso de 12 sesiones. Del 18 de octubre de 2006 al 31 de enero de 2007.
Horarios: Miércoles, de las 19 a las 20.30 h.
Lugar: Sala de actos del Arxiu Històric de la Ciutat
Matrícula: 70 €
Asistencia a conferencias sin matriculación: 6 €
Información e inscripciones: Arxiu Històric de la Ciutat. Seminari d’Història de Barcelona (Casa de l’Ardiaca. Carrer de Santa Llúcia, 1; 08002, Barcelona; Tel. 93 318 11 95; Fax. 93 317 83 27)