Divendres 13 de maig, 19 h i dissabte 14 de maig, 11 h

Poesia d’aigua, tinta i sorra

Taller creatiu en dues sessions que proposa una aproximació a alguns aspectes de l’esperit zen a partir de l’experimentació amb expressions artístiques de la cultura japonesa.

Divendres 13 de maig de 2011. De les 19.00 a les 21.00 h

La primera sessió estimularà la capacitat imaginativa dels participants amb una proposta de creació en forma de haiku, una forma poètica, cal·ligràfica i pictòrica japonesa que combina les paraules amb el ma (l’espai en blanc, el buit, el silenci), de manera evocadora, fins a fer que el significat quedi obert a diverses interpretacions. Seguidament, els haikus creats es plasmaran visualment utilitzant tinta (l’equivalent de les paraules) damunt d’un paper blanc (símbol del buit).
Lloc: Casa Àsia. Avinguda Diagonal, 373. 08008 Barcelona.

Dissabte 14 de maig de 2011. De les 11.00 a les 13.00 h

La segona sessió es basarà en una experimentació plàstica que farà emergir el sentit poètic d’objectes i elements de la natura com ara pedres, sorra, branques, etc., en projectar-los sobre un fons buit. La proposta partirà d’una mirada que concep el buit, juntament amb la matèria o el ple, com a element de creació. Finalment, es durà a terme una visita a la Col·lecció d’obres d’Antoni Tàpies de la Fundació, en la qual es podran copsar les concomitàncies entre aquesta filosofia i la manera de fer de l’artista.
Lloc: Fundació Antoni Tàpies. C/ Aragó, 255. 08007 Barcelona.

Organitza: Fundació Antoni Tàpies i Escola de Bambú de Casa Àsia.
Idioma: català i castellà.
Preu: 35 €; Amics de la Fundació Antoni Tàpies, gratuït. Socis del ClubCasaÀsia, 5% de descompte.
Cal fer reserva prèvia trucant al 932 075 862 o enviant un correu electrònic a reserves@ftapies.com.
Inscripcions fins el 6 de maig de 2011. No cal tenir una formació artística prèvia per participar en l’activitat.

Yoshihira Hioki (1972, Osaka, Japó) es va llicenciar en Belles Arts a la Universitat de Barcelona. Actualment desenvolupa activitats creatives al voltant de la pintura i la cal·ligrafia japoneses, així com espectacles de narració i escenificació, tant de contes com de poesia (haiku i tanka), per Catalunya, Espanya i diversos països hispanoparlants. És membre de l’equip docent del Museu Etnològic de Barcelona i del programa d’educació intercultural de l’Escola de Bambú de Casa Àsia.

Mihoko Ono (1954, Tòquio, Japó) es va llicenciar en Belles Arts a la Universitat de Musashino, Tòquio. Després va perfeccionar els seus estudis de Belles Arts a Madrid. Ha realitzat diverses exposicions de pintura i ha exercit com a professora d’arts plàstiques al Japó. Des de fa més de set anys, combina el seu treball de creació personal amb la docència a l’Escola de Bambú de Casa Àsia, biblioteques, museus, centres cívics, etc., difonent la cultura i les arts japoneses.

Antoni Tàpies a l’estudi de Campins, 2003. © Teresa Tàpies Domènech, 2011.