11 de febrer de 2011

Participaciķ de la Fundaciķ Antoni Tāpies en el projecte Digitising Contemporary Art (DAC)

Nota de premsa

La Fundaciķ Antoni Tāpies digitalitzarā vint-i-cinc llibres d’artista d’Antoni Tāpies que fins ara havien romās fora de l’abast públic, en el marc del projecte europeu Digitising Contemporary Art (DCA).

La Fundaciķ Antoni Tāpies ha estat una de les vint-i-una institucions culturals europees escollides per a formar part del projecte Digitising Contemporary Art (DCA), el qual permetrā enriquir significativament la presčncia de continguts d’art contemporani a Internet. Al llarg de trenta mesos, els museus i institucions seleccionats digitalitzaran aproximadament unes 27.000 obres d’art i uns 2.000 documents d’interčs públic, posant-los a l’abast dels ciutadans a través de la plataforma digital del patrimoni cultural europeu Europeana (www.europeana.eu).

En el marc d’aquesta iniciativa, la Fundaciķ durā a terme el procés de digitalitzaciķ de vint-i-cinc llibres d’artista d’Antoni Tāpies, iniciat ja en el marc del Plan Avanza des de l’ārea Arts combinatōries del museu. Aquests llibres estan considerats obres clau d’Antoni Tāpies, punts de trobada entre el seu art i la literatura i el ­­pensament d’autors com ara Ramon Llull, Joan Brossa i Octavio Paz, entre d’altres. En ells, Tāpies experimenta amb el grafisme, la creaciķ visual i la literatura, així com amb els materials, utilitzant papers molt texturats que trenca, perfora i esquinįa. La digitalitzaciķ d’aquests llibres representarā pels usuaris d’Europeana una oportunitat única d’aproximar-se a aquestes obres, les quals, ateses les condicions de preservaciķ i manipulaciķ, havien romās fins ara fora de l’abast públic.

El projecte compta amb el cofinanįament de la Comissiķ Europea, i té com a objectius generar reproduccions digitals de gran qualitat d’obres d’art i altres documents culturals d’interčs general, garantir-ne la preservaciķ i assegurar-ne l’accés ciutadā a través de la xarxa, així com establir unes directrius i un codi de bones prāctiques sobre processos de digitalitzaciķ d’art contemporani. Des de la convicciķ que l’art és un pilar constitutiu i una forma d’expressiķ essencial de la cultura europea, el projecte aspira a estimular l’interčs del públic general per l’art contemporani, tot reforįant la visibilitat d’aquesta manifestaciķ cultural a Internet.

Les entitats de caire tecnolōgic implicades en el projecte DCA sķn Multimedia Lab Ghent University - IBBT Interdisciplinary Institute for Broadband Technology (Gant, Bčlgica), NTUA - National Technical University of Athens (Atenes, Grčcia), i Ubitech - Ubiquitous Intelligent Technical Solutions (Atenes, Grčcia).

Els museus seleccionats per a participar en el projecte, llistats per paīsos, sķn els que es detallen a continuaciķ:

Alemanya:
EMAF - European Media Art Festival
HfG - Staatliche Hochschule fur Gestaltung Karlsruhe
Transmediale

Āustria:
Ars Electronica.

Bčlgica:
Argos - Centre for art and media
MAC’s - Museum of Contemporary Art of the French Community of Belgium
Mu.ZEE – Collection of the province of West Flanders and the City of Ostend Royal Museum of Fine Arts of Belgium

Croācia:

Fundaįão de Serralves

Descarregar

Nota de premsa / 488.4 kB

DCA is co-funded by the CIP-ICT Policy Support Programme of the European Union.