Arab Image Foundation

És una organització sense afany de lucre fundada al Líban el 1996. El seu objectiu és promoure la fotografia a l’Orient Mitjà i el nord d’Àfrica per mitjà de la localització, la recopilació i la conservació del patrimoni fotogràfic de la regió. El material de les col·leccions data del principi del segle XIX fins a l’actualitat. La recerca fotogràfica de l’Iraq que es presenta en quatre diaporames a la Fundació Antoni Tàpies va ser realitzada per la fotògrafa Yto Barrada i inclou obres de Latif Al-Ani, Emri Selim Lucien i Murad Daguestani.

Latif Al-Ani

Abdel-Latif Hussein Naef Al-Ani Va néixer a Karbala el 1932. Es va formar professionalment amb el fotògraf britànic Jack Persekian, membre del departament de fotografia de la Iraq Petroleum Company. De 1954 a 1960 va publicar els seus reportatges fotogràfics a la revista Ahl Al-Naft. El 1960 va fundar i dirigir els departaments de fotografia del Ministeri d’Informació de l’Iraq i de l’agència oficial de notícies iraquiana. El mateix any va viatjar a Berlín Est, on va crear un nou corpus d’obra. Actualment viu a l’Iraq.

Emri Selim Lucien

Va néixer a Mossul el 1929. Va obrir la seva primera botiga de fotografia juntament amb el seu pare, també fotògraf, al carrer Aleppo de Mossul. Posteriorment, el 1941, ambdós van fundar l’estudi de fotografia Columbia a Bagdad. L’estudi va fer retrats de figures conegudes a l’Iraq en aquella època, com ara el rei Faisal II, personalitats del Govern i els artistes Salima Mourad, Nazimah, Soltana, Zouhour Hussein, a més de Hind Rostom, Abdel Halim Hafez i Farid Shawki.

Murad Daguestani

Nascut a Mossul el 1917. Va començar a dedicar-se a la fotografia el 1935. La seva obra s’ha exposat a Iugoslàvia el 1965, com també a Alemanya, Xina, França i Brasil. Murad Daguestani va morir el 1982.

La informació dels participants prové d'un arxiu que no ha estat actualitzat des de la data final de cada projecte.